Studenckie Koła Naukowe
Opiekun: dr Agata Stapf
Problematyka badawcza:
- rozwijanie zainteresowań studentów z zakresu biologii i ekologii pasożytów,
- znaczenie epidemiologiczne zarażeń helmintami dzikich zwierząt,
- skażenie środowiska formami dyspersyjnymi pasożytów;
Opiekun: dr Dorota Pilecka
Problematyka badawcza:
- propagowanie olimpizmu, wartości olimpijskich,
- współdziałanie ze szkołami, klubami sportowymi, organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie działalności badawczej oraz publikacyjnej w zakresie szeroko rozumianej tematyki olimpijskiej.
Opiekun: prof. AWF dr hab. Piotr Żurek i dr Piotr Wójciak
Problematyka badawcza:
- diagnozowanie wybranych aspektów stanu zdrowia i poziomu sprawności fizycznej,
- ocena stanu wytrenowania osób o zróżnicowanym poziomie aktywności fizycznej,
- biomechaniczne aspekty układu ruchu.
Opiekun: dr Justyna Forjasz
Problematyka badawcza:
- rozwój biologiczny człowieka,
- akceleracja,
- wypływ wysiłku fizycznego na budowę morfologiczną,
- ocena stanu odżywienia z wykorzystaniem metod antropometrycznych.
Opiekun: dr Małgorzata Wójcik
Problematyka badawcza:
- ocena dysfunkcji narządu ruchu,
- wpływ technik i metod fizjoterapeutycznych w aspekcie holistycznym wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
Opiekun: mgr Izabela Różycka
Problematyka badawcza:
- profilaktyka chorób cywilizacyjnych,
- kompleksowe podejście do pacjenta,
- propagowanie i upowszechnianie odnowy biologicznej w sporcie,
- współpraca z klubami sportowymi, szkołami, organizacjami pozarządowymi,
- doskonalenie praktyki zawodowej studentów,
- propagowanie roli fizjoterapeuty w procesie kompleksowej fizjoterapii,
- prowadzenie działalności badawczej, publikacyjnej w zakresie metod fizjoterapii i odnowy biologicznej.
Sesja egzaminacyjna i poprawkowa 2022/2023 (sem. zimowy)
I rok I stopnia
Przedmiot | Termin egzaminu | I termin egzaminu poprawkowego | II termin egzaminu poprawkowego |
---|---|---|---|
Przedmiot | I termin zaliczenia | II termin zaliczenia | III termin zaliczenia |
Teoria i medodyka pływania (dr Alicja Naczk) |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 16:00 Basen |
17.02.2023 (piątek) godz. 16:30 Basen |
|
Anatomia (dr Justyna Forjasz) |
06.02.2023 (poniedziałek) godz. 8:00 F-301 |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 13:00 F-318 |
17.02.2023 (piątek) godz. 13:30 |
Biochemia (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
07.02.2023 (wtorek) godz. 10:00 F-419 |
10.02.2023 (piątek) godz. 10:00 F-419 |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 10:00 s. F-301 |
Fizjoterapia
I rok JM
Przedmiot | Termin egzaminu | I termin egzaminu poprawkowego | II termin egzaminu poprawkowego |
---|---|---|---|
Fizjoterapia ogólna (dr Anita Kulik) |
06.02.2023 (poniedziałek) godz. 9:00 Aula |
||
Biochemia (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
09.02.2023 (czwartek) godz. 9:00 Aula |
||
Przedmiot | I termin zaliczenia | II termin zaliczenia | III termin zaliczenia |
Wychowanie fizyczne pływanie (dr Alicja Naczk) |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 16:00 Basen |
20.02.2023 (poniedziałek) godz. 17:00 Basen |
|
Biochemia (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
20.01.2023 (piątek) godz. 09:00 Aula |
16.02.2023 (czwartek) godz. 9:00 s. F-330 |
|
Biologia medyczna (dr Agata Stapf) |
07.02.2023 (wtorek) godz. 12:00 Aula |
15.02.2023 (środa) godz. 9:00 s. F-330 |
23.02.2023 (czwartek) godz. 11:00 s. F-330 |
Antropometria (dr Justyna Forjasz) |
14.02.2023 (wtorek) godz. 11:30 s. F-301 |
20.02.2023 (poniedziałek) godz. 12:30 s. F-311 |
|
Bifizyka (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
10.02.2023 (piątek) godz. 09:00 Aula |
||
Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu (dr Tomasz Jędrzejczak) |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 12:00 s.114 |
20.02.2023 (poniedziałek) godz. 12:00 s.114 |
|
Genetyka (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
10.02.2023 (piątek) godz. 09:00 Aula |
||
Anatomia (dr hab. Leszek Zguczyński) |
17.02.2023 (piątek) 10:00 gr. IA, IB, 2A s.F-330 11:30 gr. 2B, 3A,3B s. F-330 |
Dietetyka
I rok I stopnia
Przedmiot | Termin egzaminu | I termin egzaminu poprawkowego | II termin egzaminu poprawkowego |
---|---|---|---|
Biochemia ogólna i żywności (dr Joanna Ostapiuk-Karolczuk) |
06.02.2023 (poniedziałek) godz. 10:30 Aula |
10.02.2023 (piątek) godz. 12:00 F-419 |
14.02.2023 (wtorek) godz. 10:00 s. |
Przedmiot | I termin zaliczenia | II termin zaliczenia | III termin zaliczenia |
Anatomia (dr Justyna Forjasz) |
13.02.2023 (poniedziałek) godz. 14:00 s. F-318 |
17.02.2023 (piątek) godz. 14:30 s. F-318 |
|
Biologia (dr Agata Stapf) |
08.02.2023 (środa) godz. 8:30 s. F-330 |
15.02.2023 (środa) godz. 10:30 s. F-330 |
|
Ocena sposobu żywienia i stanu odżywienia (dr Justyna Forjasz) |
14.02.2023 (wtorek) godz. 11:30 s. F-301 |
20.02.2023 (poniedziałek) godz. 12:30 s. F-311 |
Praktyki - Fizjoterapia
INFORMACJE OGÓLNE
- Studenci wszystkich kierunków studiów przed rozpoczęciem praktyk mają obowiązek ubezpieczyć się od: NNW i OC. Studenci mogą ubezpieczyć się w Uczelni pok. BG-112. Tam też mogą pobrać zaświadczenia o ubezpieczeniu na potrzeby odbycia praktyki.
Szcegółowe infromacje w: Ubezpieczenia - Student przed przystąpieniem do praktyki zawodowej zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem Praktyk oraz z przestrzeganiem jego zasad podczas odbywania praktyki.
- Praktyki odbywają się w placówkach, z którymi Uczelnia ma podpisane porozumienie: Wykaz placówek leczniczych (baza kliniczna).
- Studenci, którzy odbywają praktykę w placówce nie należącej do bazy klinicznej, powinni przed przystapieniem do praktyki dostarczyć do Pelnomocnika Dziekana ds. praktyk studenckich na kierunku fizjoterapia uzupełniny Arkusz oceny i wyboru placówki.
- Pobierz skierowanie do placówki leczniczej ze strony internetowej (wzory poniżej – pliki do pobrania)
- Pobierz Arkusz oceny i wyboru placówk, jeżeli realizujesz praktykę w placówce, która nie należy do bazy klinicznej i przekaż do Pełnomocnika Dziekana ds. Praktyk w celu akceptacji
- Uzupełnij skierowanie (dane studenta, nazwa i adres placówki oraz informacje o ubezpieczeniu i szczepieniu) i przekaż do Pełnomocnika Dziekana ds. Praktyk w celu akceptacji (lub do Sekretariatu Zakładu Fizjoterapii)
- Następnie skierowanie (lub jego kopię) uzupełnione przez placówkę leczniczą przekaż do Sekretariatu Zakładu Fizjoterapii
Student dostarcza w terminie 7 dni od zakończenia praktyki Dziennik Praktyk do Pełnomocnika Dziekana ds. praktyk na kierunku Fizjoterapia:
- dziennik praktyk (wzory poniżej);
- wykaz czynności praktycznych wykonywanych przez praktykanta (minimum jeden, ale wyczerpujący konspekt na jeden dzień praktyki). Zaleca się, aby opis był przygotowany według schematu z dziennika praktyki (Część I dziennika praktyk). Od bieżącego roku akademickiego obowiązują nowe wytyczne dotyczące opisu czynności praktycznych (wzory poniżej).
TERMINY PRAKTYK oraz TERMINY ODDANIA DZIENNIKÓW I SKIEROWAŃ
Miejsce składania skierowań i dzienników praktyk: Sekretariat Zakładu Fizjoterapii (F-119)
Nazwa praktyki | semestr | liczba godzin | Termin praktyki | Termin oddania dzienników |
Praktyka asystencka | 2 | 150 (5 ECTS) | praktyka wakacyjna | 23.09.2023 |
Praktyka z kinezyterapii | 4 | 300 (11 ECTS) | praktyka wakacyjna | 23.09.2023 |
Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej, fizykoterapii i masażu | 6 | 100 (4 ECTS) | praktyka wakacyjna po 6 sem. | 23.09.2023 |
Praktyka profilowana wybieralna | 7 | 200 (7 ECTS) | praktyka wakacyjna przed 7 sem. | 14.10.2023 |
Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej | 8 | 180 (6 ECTS) | praktyka wakacyjna | 23.09.2023 |
Praktyka ciągła | 9 | 560 (22 ECTS) | praktyka śródroczna 03.11.22 – 28.02.23 |
07.03.2023 |
Praktyka ciągła | 10 | 400 (16 ECTS) | praktyka śródroczna 06.03.23 – 24.05.23 |
31.05.2023 |
PLIKI DO POBRANIA
Skierowania
Studia jednolite (program studiów od 2017 roku)
- Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej (po 8 sem.)
- Praktyka ciągła – wybieralna - 560 h (9 sem.)
- Praktyka ciągła – wybieralna - 400 h (10 sem.)
Studia jednolite (program studiów od 2019 roku):
- Praktyka asystencka (po 2 sem.)
- Praktyka z kinezyterapii (po 4 sem.)
- Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej, fizykoterapii i masażu (po 6 sem.)
- Praktyka profilowana wybieralna (przed 7 sem.)
- Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej, fizykoterapii i masażu (po 8 sem.)
Skierowanie na badania - Sanepid
Dzienniki praktyk
Studia jednolite (program studiów od 2017 roku)
- Dziennik nr 2 – praktyka w zakresie fizykoterapii i kinezyterapii
- Dziennik nr 3 – praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej (I)
- Dziennik nr 4 – praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej (II)
- Dziennik nr 5 – praktyka ciągła – wybieralna - 560 h
- Dziennik nr 5 – praktyka ciągła – wybieralna - 400 h
Studia jednolite (program studiów od 2019 roku):
- Dziennik nr 1 – praktyka asystencka
- Dziennik nr 2 – praktyka z kinezyterapii
- Dziennik nr 3 – Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej, fizykoterapii i masażu
- Dziennik nr 4 – Praktyka profilowana wybieralna
Wytyczne do dzienników praktyk
Studia jednolite (program studiów od 2017 roku)
- Praktyka z kinezyterapii i fizykoterapii
- Praktyka z fizjoterapii klinicznej (III rok)
- Praktyka z fizjoterapii klinicznej (IV rok)
Studia jednolite (program studiów od 2019 roku):
Wykaz placówek leczniczych - baza kliniczna
Arkusz oceny i wyboru placówki
KONTAKT
mgr Izabela Różycka
Pełnomocnik dziekana ds. praktyk na kierunku fizjoterapia
F-207
(95) 72 79 231
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mgr inż. Dorota Madej
Obsługa Zakładu Fizjoterapii oraz praktyk na kierunku fizjoterapia
F-119
(95) 72 79 222
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sport zimowy - narciarstwo zjazdowe
TERMIN SPORTU ZIMOWEGO w Szklarskiej Porębie
- od 02.03.2021 r. (wtorek) do 05.03.2021 r. (piątek)
PRZYJAZD i REJESTRACJA uczestników
- w dniu 01.03.2021 r. (poniedziałek) w godz. od 14.30 do 18.00
ADRES OŚRODKA
Gościniec "Jural"
ul. Turystyczna 28
58-580 Szklarska Poręba
tel.: 607 271 249
DOJAZD
OPŁATY
Koszt pobytu 4 dniowego nocleg + wyżywienie (śniadanie i obiadokolacja) - 550 zł.
Dodatkowo płatne karnety, wypożyczenie sprzętu oraz dojazd we własnym zakresie.
Wyposażenie sprzętu - komplet ok. 25 zł/doba. Wypożyczamy we wtorek przed zajęciami pod nadzorem instruktora (cena specjalna tylko dla studentów). Karnety w cenie ok. 70 zł (cena specjalna tylko dla studentów).
NUMER RACHUNKU BANKOWEGO
WAŻNE! W tytule przelewu musi być napisane: "za pobyt (nazwisko uczestnika) AWF". Całą kwotę za pobyt prosimy wpłacać wyłącznie w dniach od 1 do 15 stycznia. Podczas kwaterunku należy mieć dowód wpłaty przy sobie.
Konto: 60 1090 1984 0000 0001 1329 3980
Wyposażenie na SPORT ZIMOWY
- kompletny sprzęt narciarski - sprawdzony, przygotowany i podpisany (narty, kije, buty, gogle, kask) lub snowboardowy (deska, buty, gogle, kask).
- elementy garderoby i rzeczy osobiste:
- dowód osobisty, pieniądze
- kurtka i spodnie na narty
- rękawiczki nieprzemakalne 2 pary
- czapka kominiarka lub czapka ciepła, szalik
- bielizna termoaktywna oraz osobista (majtki, skarpety narciarskie oraz zwykłe)
- buty zimowe 1 para
- bluzy dresowe, polarowe 2 sztuki
- podkoszulki z długim rękawem 3-4 sztuki
- spodnie dresowe 2 pary
- rajstopy, getry, kalesony, piżama
- kosmetyki + krem ochronny do twarzy i do rąk
- ręcznik, klapki
- kurtka i spodnie zimowe na popołudniowe wyjścia
- mały plecak na buty narciarskie
- lek przeciwbólowy i przeciwgorączkowy, opatrunki samoprzylepne, telefon, ładowarka, książka.
FAQ
SESJA DYPLOMOWA
Czy mogę zmienić/poprawić temat pracy dyplomowej?
Aby wprowadzić zamianę w temacie pracy dyplomowej student składa stosowny wniosek do Dziekana Wydziału dra hab. Leszka Zguczyńskiego. Przed złożeniem wniosek musi zostać zaopiniowany przez promotora.
Co należy złożyć do końca sesji egzaminacyjnej w dziekanacie?
• Indeks wraz z kartą egzaminacyjną, z wszystkimi wpisami wymaganymi do zaliczenia roku.
Proszę pamiętać, aby przed zdaniem indeksu uzupełnić 90 stronę!
• Zaległe potwierdzenia wpłat za powtarzania przedmiotów / semestrów.
• Kartę obiegową.
Ile należy złożyć egzemplarzy pracy dyplomowej?
3 egzemplarze pracy dyplomowej w wersji papierowej, po pozytywnej weryfikacji w programie antyplagiatowym
• 2 egzemplarze jednostronnie drukowane, w twardej oprawie – dla promotora i recenzenta (oddawany dyplomantowi po egzaminie dyplomowym).
• 1 egzemplarz drukowany dwustronnie i oprawiony w miękką oprawę z grzbietem zgrzewanym (nie bindowanym) wraz z wersją elektroniczną pracy dyplomowej zapisaną na płycie CD-ROM
Jaki format pliku należy wgrać na płytę CD z pracą dyplomową?
Pracą dyplomową należy zapisać na płycie CD-ROM w formacie .doc, .docx, .odt oraz dodatkowo w formacie .pdf (czyli dwa osobne pliki). Płyta powinna być umieszczona w foliowej koszulce samoprzylepnej i odpowiednio opisana (imię i nazwisko, numer albumu, tytuł pracy.
Jakie oświadczenia powinna zawierać papierowa wersja pracy dyplomowej?
• Oświadczenie autora pracy dyplomowej, że praca została napisana samodzielnie.
• Oświadczenie autora pracy dyplomowej dotyczące praw autorskich i danych osobowych.
• Oświadczenie autora pracy dyplomowej, na udostępnienie pracy dyplomowej.
• Opinia promotora w sprawie dopuszczenia pracy dyplomowej do obrony.
Oświadczenia należy pobrać ze strony internetowej uczelni w zakładce Student/Sesja dyplomowa/Pliki do pobrania oraz należy umieścić na końcu każdego egzemplarza pracy dyplomowej.
Ile należy dostarczyć zdjęć do dyplomu, legitymacji instruktorskich? Jakie powinny mieć wymiary?
4 zdjęcia (do dyplomu i odpisów) w wymiarach 4,5 x 6,5 cm.
Studenci II stopnia specjalności nauczycielsko-trenerskiej – dodatkowo 1 fotografię do dyplomu trenera II klasy o wymiarach 4,5 x 6,5 cm.
Studenci specjalności instruktorskich – dodatkowo 1 lub 2 fotografie formatu legitymacyjnego o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm do legitymacji instruktorskiej.
Jak jest opłata za dyplom ukończenia studiów?
Opłata za dyplom wynosi 60 zł. Opłatę należy wnieść na indywidualne konto studenta. Numer konta można sprawdzić, logując się do panelu studenta w Wirtualnym Dziekanacie. Należy pamiętać, że numery kont na każdym kierunku i stopniu studiów są inne. Przy regulowaniu należności prosimy w tytule wpłaty podać nazwisko i imię, nr albumu, kierunek i rok studiów oraz umieścić dopisek – "opłata za dyplom".
Po uiszczeniu opłaty student zobowiązany jest dostarczyć dowód wpłaty do dziekanatu.
Czy jest możliwość uzyskania odpisu dyplomu w języku obcym?
Tak, odpłatnie. Opłata wynosi 40zł. Aby uzyskać odpis w języku obcym należy złożyć w dziekanacie stosowny wniosek z dołączeniem potwierdzenia wpłaty oraz 1 zdjęcia w wymiarach 4,5x6,5 cm (jak do dyplomu).
Z ilu pytań będzie składał się egzamin dyplomowy?
Egzamin dyplomowy składa się z trzech pytań, w tym:
• 1 losowego pytania z zakresu obszaru tematycznego pracy. (Dyplomant przygotowuje się z takiego zakresu materiału, jaki został opracowany dla Zakładu/Pracowni jego promotora).
• 2 pytań z zakresu problematyki pracy dyplomowej (po jednym od promotora i recenzenta)