Interesariusze zewnętrzni
W pracach nad programami kształcenia systematycznie udział biorą interesariusze wewnętrzni – studenci i nauczyciele praktycy oraz interesariusze zewnętrzni – przedstawiciele otoczenia społeczno-gospodarczego Wydziału stanowiący środowisko kształcenia praktycznego oraz przyszli pracodawcy absolwentów.
Cennym źródłem informacji o potrzebach rynku pracy są przedstawiciele pracodawców, z których część to absolwenci utrzymujący ciągłe kontakty z Wydziałem i przyjmujący studentów na praktyki zawodowe.
INTERESARIUSZE ZEWNĘTRZNI na kierunku WYCHOWANIE FIZYCZNE
Lp. | Nazwa placówki / instytucji | Przedstawiciele | |
---|---|---|---|
1. | Klub Sportowy Warta Gorzów Wielkopolski | mgr Paweł Wójcik | |
2. | Klub Sportowy Stal Gorzów Wielkopolski | mgr Ireneusz Zmora | |
3. | Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego w Gorzowie Wielkopolskim |
dr Piotr Basta mgr Katarzyna Piechota |
|
4. | Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim |
dr Piotr Wójciak | |
5. | Centrum Sportowo-Rehabilitacyjne „Słowianka” w Gorzowie Wielkopolskim |
prezes Joanna Kasprzak-Perka | |
6. | Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Gorzowie Wielkopolskim |
dr Piotr Wójciak | |
7. | Klub Sportowy AZS AWF Gorzów | mgr Marek Zachara | |
8. | Gorzowski Związek Sportu Niepełnosprawnych „Start” | mgr Zbigniew Lewkowicz dr Dariusz Niemczyn |
|
9. | Szkoła Podstawowa Nr 5 w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Małgorzata Dolata | |
10. | Ośrodek Kolonijny Kadet-OK | pan Krzysztof Jaz |
INTERESARIUSZE ZEWNĘTRZNI na kierunku FIZJOTERAPIA
Lp. | Nazwa placówki / instytucji | Przedstawiciele | |
---|---|---|---|
1. | Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim Zespół Szpitalny przy ul. Dekerta 1 Zespół Szpitalny przy ul. Walczaka 42 |
mgr Izabela Sawczyn mgr Aleksandra Łuczaj-Śnieguła lek. med. Sylwia Sibik-Schalinsky lic. Jolanta Krysiak lek. med. Irena Sosińska-Małyszko mgr Robert Grabski |
|
2. | Przychodnia Rehabilitacyjna „Nad Łaźnią” w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Mirosława Zagórska mgr Izabela Różycka mgr Ewa Rzepecka |
|
3. | Dom Pomocy Społecznej Nr 1 w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Wioletta Cacek | |
4. | Hospicjum im. Św. Kamila w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Anna Malińska | |
5. | Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Mariusz Dziczkaniec | |
6. | Specjalistyczny Zakład Medyczny Fundacji „Nasze Zdrowie” NZOZ w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Małgorzata Helicka | |
7. | Powiatowe Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Drezdenku |
prezes Wanda Szumna | |
8. | Ośrodek rehabilitacyjny REHAkompleks | mgr Konrad Wieczorek mgr Radosław Kownacki |
|
9. | Gabinet „Fizjoklinika Gorzów” | mgr Dagmara Miszczak | |
10. | Gabinet „Przystań Fizjoterapia” | mgr Joanna Sucko-Szczepaniak |
INTERESARIUSZE ZEWNĘTRZNI na kierunku DIETETYKA
Lp. | Nazwa placówki / instytucji | Przedstawiciele | |
---|---|---|---|
1. | Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Zielonej Górze |
p. Stanisław Zamiatała | |
2. | Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sulęcinie |
p. Iwona Maksimczyk | |
3. | Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wielkopolskim |
lek. med. Dorota Konaszczuk | |
4. | Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Izabela Myślińska | |
5. | Zespół Szkół Gastronomicznych im. Febronii Gajewskiej-Karamać |
mgr inż. Barbara Piotrowska | |
6. | Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim |
lek. med. Maria Kopertowska-Majchrzak | |
7. | Catering dietetyczny „Smaczna dieta” w Gorzowie Wielkopolskim |
mgr Andrzej Stefanowicz | |
8. | Dom Pomocy Społęcznej w Łężeczkach |
p. Roman Glapa | |
9. | Dom Pomocy Społecznej Nr 1 w Gorzowie Wielkopolskim |
p. Wioletta Dworak |
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
UCHYLONE UCHWAŁĄ NR 27/17 SENATU AWF Z DNIA 28.03.2017 r.
Postanowienia Deklaracji Bolońskiej oraz stosowne zapisy w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm.) nakładają na wyższe uczelnie obowiązek wprowadzenia systemu zapewnienia jakości kształcenia oraz obowiązek wprowadzenia mechanizmów monitorowania i doskonalenia jakości kształcenia – które byłyby zgodne z obowiązującymi w tym zakresie standardami europejskimi. Realizując powyższe założenia – wprowadza się Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia, którego zadaniem jest zintegrowanie obowiązujących już od dawna w Uczelni oraz nowo powstałych procedur kontroli i doskonalenia jakości kształcenia.
Podstawowymi celami Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia są:
- Podnoszenie jakości kształcenia.
- Stałe monitorowanie procesu kształcenia.
- Opracowywanie i doskonalenie procedur oceny metod i warunków kształcenia.
- Tworzenie programów studiów zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i postanowieniami Deklaracji Bolońskiej z 1999 roku.
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia reguluje:
- Zasady monitorowania procesu wdrażania standardów akademickich w zakresie podnoszenia kompetencji naukowych kadry dydaktycznej (analiza i ocena kadry nauczycielskiej i jej dorobku naukowego).
- Zasady monitorowania procesu nauczania w zakresie podnoszenia jakości oferty dydaktycznej (ocenia się programy nauczania, plany studiów, procedury egzaminacyjne, wymagania związane z licencjackimi i magisterskimi pracami dyplomowymi).
- Zasady podnoszenia jakości w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych (ocenia się zgodność merytorycznej treści poszczególnych przedmiotów z programem nauczania, postawę i komunikatywność prowadzącego).
- Zasady podnoszenia jakości warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych (infrastruktura dydaktyczna – sale wykładowe, ćwiczeniowe, seminaryjne, laboratoria itp., liczebność grup studenckich na poszczególnych rodzajach zajęć, pomoce dydaktyczne, wyposażenie bibliotek oraz wielkość i dostęp do zbiorów, ocena obsługi studentów przez dziekanaty).
Monitorowanie i podnoszenie jakości kształcenia w Uczelni odbywa się w obszarach opisanych poniższymi procedurami. Narzędziami wykonawczymi procedur są adekwatne formularze:
- Procedura oceny kadry dydaktycznej, obowiązująca na poziomie wydziałów i Uczelni (Załącznik nr 2).
- Procedura weryfikacji i analizy osiągania przez studentów założonych efektów kształcenia prowadzona na poziomie wydziałów wraz z zasadami archiwizacji prac dokumentujących osiągnięte efekty (Załącznik nr 3).
- Procedura oceny przez studentów (w tym doktorantów i studentów studiów podyplomowych) i nauczycieli akademickich jakości prowadzenia zajęć dydaktycznych (Załącznik nr 4).
- Procedura dyplomowania (Załącznik nr 5).
- Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów i oczekiwań pracodawców względem absolwentów (Załącznik nr 6).
- Procedura potwierdzania efektów uczenia się zdobytych poza systemem studiów (Załącznik nr 7).
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia funkcjonuje na dwóch poziomach:
- Prowadzony na szczeblu wydziałów – reprezentowany przez powoływane przez dziekanów Komisje Wydziałowe ds. Oceny Jakości Kształcenia.
- Prowadzony na szczeblu uczelni – reprezentowany przez Uczelnianą Komisję ds. Oceny Jakości Kształcenia
Komisje Wydziałowe ds. Oceny Jakości Kształcenia mają następujące zadania:
- Ocena poprawności powierzania nauczycielom akademickim zajęć dydaktycznych zgodnie z ich kwalifikacjami naukowymi i zawodowymi (specjalność naukowa, dorobek naukowy, doświadczenie zawodowe).
- Opiniowanie projektów nowych i analiza realizowanych programów kształcenia w aspekcie ich zgodności ze strategią rozwoju Uczelni oraz kierunkowymi i obszarowymi efektami kształcenia.
- Sprawdzanie dokumentacji procesu kształcenia i analiza sposobów weryfikacji osiąganych przez studentów założonych efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
- Analiza wyników ankiet studenckich na wszystkich poziomach kształcenia, dotyczących oceny jakości prowadzenia zajęć dydaktycznych. Wyciąganie na ich podstawie wniosków mających na celu poprawę jakości kształcenia.
- Ocena organizacji i warunków kształcenia studentów na wydziałach, w tym rozkładu zajęć dydaktycznych oraz jakości infrastruktury dydaktycznej (sale dydaktyczne, ich wyposażenie, wyposażenie bibliotek, itp.).
- Zasięganie opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej oraz zasadności i poprawności przygotowania nowych programów kształcenia.
- Przedstawianie władzom wydziałów propozycji działań zmierzających do poprawy jakości kształcenia na wydziałach oraz monitorowanie ich wdrażania.
- Przygotowanie corocznie w postaci raportów dla rad wydziałów – sprawozdań z funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w poprzednim roku akademickim.
Uczelniana Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia ma następujące zadania:
- Przygotowywanie i stałe doskonalenie procedur dotyczących działalności dydaktycznej Uczelni i poprawy jakości kształcenia.
- Ocena zgodności kierunku i profilu studiów z misją i strategią Uczelni.
- Wspieranie i monitorowanie działalności Wydziałowych Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia.
- Analiza jakości kształcenia w Uczelni na podstawie oceny uchwał rad wydziałów poświęconych jakości kształcenia oraz raportów Komisji Wydziałowych ds. Oceny Jakości Kształcenia.
- Ocena funkcjonowania informatycznych systemów wspierania procesu dydaktycznego.
- Nadzór nad zapewnieniem odpowiednich warunków efektywnego kształcenia studentów w obiektach uczelnianych.
- Przedstawianie Rektorowi projektów działań mających na celu doskonalenie jakości kształcenia w Uczelni.
- Przygotowanie corocznie w postaci raportu dla Senatu Uczelni – sprawozdania z funkcjonowania Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w poprzednim roku akademickim.
Senat powołuje Uczelnianą Komisję ds. Oceny Jakości Kształcenia, na okres trwania kadencji. W skład Uczelnianej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia wchodzą:
- przewodniczący Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia,
- po dwóch przedstawicieli z grona samodzielnych nauczycieli akademickich każdego z wydziałów Uczelni,
- przedstawiciel studentów,
- przedstawiciel doktorantów.
Za działalność Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia na poszczególnych poziomach odpowiedzialni są odpowiednio: dziekani (poziom wydziałów) oraz Prorektor ds. Studiów (poziom Uczelni).