fbpx

Komunikat

Użytkowniku, przeglądasz archiwalną wersję strony. Jej zawartość przedstawia stan na 01.04.2023 r.

Aktualna wersja witryny Filii w Gorzowie Wielkopolskim Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu znajduje się pod adresem: gorzow.awf.poznan.pl.

ZAKRES CZYNNOŚCI SENACKIEJ KOMISJI DS. OCENY JAKOŚCI KSZTAŁECENIA

  • przygotowywanie i stałe doskonalenie procedur dotyczących działalności dydaktycznej Uczelni i poprawy jakości kształcenia, z uwzględnieniem potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego.
  • ocena zgodności kierunku i profilu studiów z misją i strategią Uczelni.
  • wspieranie i monitorowanie działalności Wydziałowych Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia.
  • analiza jakości kształcenia w Uczelni na podstawie oceny raportów Wydziałowych Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia.
  • ocena funkcjonowania informatycznych systemów wspierania procesu dydaktycznego.
  • nadzór nad zapewnieniem odpowiednich warunków efektywnego kształcenia studentów w obiektach uczelnianych.
  • przedstawianie rektorowi projektów działań mających na celu doskonalenie jakości kształcenia w Uczelni.
  • przygotowanie corocznego sprawozdania dla senatu Uczelni z funkcjonowania Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w poprzednim roku akademickim.
  • tworzenie i bieżąca aktualizacja Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia.

ZAKRES CZYNNOŚCI WYDZIAŁOWEJ KOMISJI DS. OCENY JAKOŚCI KSZTAŁECENIA

  • ocena poprawności powierzania nauczycielom akademickim zajęć dydaktycznych zgodnie z ich kwalifikacjami naukowymi (specjalność naukowa, dorobek naukowy), dydaktycznymi i praktycznymi (doświadczenie zawodowe).
  • analiza realizowanych programów studiów w aspekcie ich zgodności ze strategią rozwoju Uczelni, Polską Ramą Kwalifikacji, standardami kształcenia oraz oczekiwaniami otoczenia społeczno-gospodarczego.
  • sprawdzanie dokumentacji procesu kształcenia i analiza sposobów weryfikacji osiąganych przez studentów założonych efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
  • analiza wyników ankiet studenckich na wszystkich poziomach kształcenia, dotyczących oceny jakości prowadzenia zajęć dydaktycznych. Wyciąganie na ich podstawie wniosków mających na celu poprawę jakości kształcenia.
  • ocena organizacji i warunków kształcenia studentów na wydziałach, w tym rozkładu zajęć dydaktycznych oraz jakości infrastruktury dydaktycznej (sale dydaktyczne, ich wyposażenie, wyposażenie bibliotek, itp.).
  • przedstawianie Senackiej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia i władzom wydziałów propozycji działań zmierzających do poprawy jakości kształcenia na wydziałach oraz monitorowanie ich wdrażania.
  • zasięganie opinii absolwentów na temat przydatności wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych nabytych w danym programie studiów.
  • zasięganie opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej, istniejących programów studiów oraz zasadności i poprawności przygotowania nowych programów kształcenia.
  • przygotowanie corocznej informacji o funkcjonowaniu WSJK oraz raportu z działalności Wydziałowej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia i przedłożenie ich Senackiej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia.
  • tworzenie i bieżąca aktualizacja Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia.

ZAKRES CZYNNOŚCI PEŁNOMOCNIKA DZIEKANA DS. JAKOŚCI KSZTAŁECENIA

  • przewodniczenie Wydziałowej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia;
  • merytoryczny nadzór nad wnioskami o utworzenie nowych kierunków studiów, przy współpracy z prodziekanem ds. dydaktyki;
  • przygotowanie i aktualizacja Wydziałowej Księgi Jakości Kształcenia;
  • nadzór nad realizacją uczelnianych i wydziałowych wytycznych dotyczących zapewnienia jakości kształcenia;
  • opracowywanie, w porozumieniu z dziekanem, harmonogramu realizacji zadań związanych z oceną i poprawą jakości kształcenia, w tym ramowego planu hospitacji i ankietyzacji na dany rok akademicki;
  • nadzór nad przebiegiem ankietyzacji i hospitacji na Wydziale.

ZAKRES CZYNNOŚCI WYDZIAŁOWYCH KOMISJI PROGRAMOWYCH

  • korygowanie planów oraz ramowych programów nauczania, w oparciu o wytyczne Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia, uwzględniając wytyczne KRK i standardów kształcenia określonych przez ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego, przy współpracy z samorządem studenckim i interesariuszami zewnętrznymi Wydziału;
  • właściwy dobór i sekwencja przedmiotów, form zajęć dydaktycznych i ich wzajemnych proporcji, w tym proponowanie niezbędnej ilości zajęć wymaganych do osiągnięcia założonych efektów kształcenia;
  • okresowe kontrole szczegółowych programów przedmiotów, realizowanych w ramach kierunku, pod kątem eliminowania powtarzających się treści;
  • kontrola kompletnośćci i poprawności sporządzenia kart przedmiotów;
  • zasięganie opinii interesariuszy zewnętrznych w sprawie zakładanych i osiąganych efektów kształcenia pod kątem ich zgodności z potrzebami rynku pracy;
  • przedstawianie dziekanowi propozycji zajęć, które mogą być realizowane w formie e-learningu w wymiarze nie mniejszym niż 10% i nie większym niż 60% ogólnej liczby godzin zajęć dydaktycznych określonych w programie kształcenia;
  • sporządzanie matrycy kierunkowych efektów kształcenia.

ZAKRES CZYNNOŚCI DZIEKANA WYDZIAŁU (w zakresie kontroli jakości kształcenia)

  • opracowywanie strategii rozwoju wydziału zgodnej ze strategią rozwoju Uczelni;
  • nadzór nad przebiegiem rekrutacji na studia; 
  • dbanie o prawidłową realizację programów zajęć dydaktycznych i ustalanie szczegółowego planu zajęć;
  • powoływanie i nadzór nad komisjami opracowującymi wnioski o utworzenie nowych kierunków studiów;
  • wdrażanie wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia na wydziale;
  • nadzór nad jego funkcjonowaniem oraz dokonywanie corocznych przeglądów systemu zarządzania jakością kształcenia;
  • zatwierdzanie Wydziałowej Księgi Jakości Kształcenia;
  • powoływanie i nadzór nad Wydziałową Komisją ds. Oceny Jakości Kształcenia.

ZAKRES CZYNNOŚCI ZESPOŁU DS. OCENY BAZY DYDAKTYCZNEJ

  • analiza warunków kształcenia studentów na Wydziale pod kątem: 
    • wielkości i stanu sal dydaktycznych;
    • wyposażenia sal wykładowych, ćwiczeniowych i laboratoryjnych;
    • możliwości przystosowania innych pomieszczeń na potrzeby dydaktyki;
    • zasobności księgozbioru oraz dostępu studentów do Internetu, a także biblioteki, czytelni i komputerowych baz danych;
    • dostosowania obiektów dydaktycznych do potrzeb osób niepełnosprawnych.